S obzirom kako se predviđa da će svjetska populacija doseći gotovo devet milijardi ljudi do 2050. godine, a istovremeno je i prisutno sve ubrzanije povećanje jaza kada je riječ o životnom standardu pojedinaca, poduzeća diljem svijeta neizbježno su prisiljena preispitati svoje ciljeve i ulogu u zajednicama u kojima posluju.
Poduzeća koja karakterizira visoka prilagodljivost promjenama te sposobost predviđanja novih trendova te planiranje određeno upravo prema novim trendovima, sasvim sigurno mnogo lakše ostvaruju svoju konkurentnu prednost. Upravo će zato budući lideri biti prisiljeni neprestano razvijati nove vještine i kompetencije – kao i dodatne organizacijske inicijative koje će biti u skladu sa strateškim prioritetima održivosti. Stručnjaci za ljudske resurse presudni su kada je riječ o utjecaju i osiguravanju uspješnih strateških promjena koje su u skladu s neprestano mijenjajućim trendovima.
Nove generacije zaposlenika, osobito milenijalci, žele raditi u organizacijama koje reflektiraju njihove vrijednosti i uvjerenja te, razumljivo, žele ostvariti karijere u poduzećima koja ostvaruju pozitivan učinak na društvo. Iz ovoga se razloga postavlja pitanje na koji način stručnjaci za ljudske resurse, kao onih prvih koji su odgovorni za zapošljavanje nove radne snage, mogu osigurati privlačenje i ostanak ovakvoga ”novog” tipa zaposlenika?
Društveno odgovorno poslovanje iznimno je povezano s visokom angažiranošću zaposlenika, kao i produktivnošću i inovativnošću organizacije. Poduzeća s kvalitetno razrađenim DOP i održivim programom uživaju visok moral i odanost, što svakako doprinosi njihovoj reputaciji, ali i svekupnom radu zaposlenika. Stručnjaci za ljudske resurse tako predstavljaju ključan element koji potiče dobre interne rezultate DOP-a te ih koristi u izgradnji održive radne zajednice.
Održivost u središtu upravljanja ljudskim resursima
Društveno odgovorno poslovanje u svim je svojim segmetnima započelo rasti eksponencijalno tek posljednja dva desetljeća. U ranijem je razdoblju bilo promatrano tek kao filantropski, filozofski način promišljanja poslovanja, no kako su rasla očekivanja vlada, investitora, zaposlenika i kupaca, DOP je postao važan strateški segment poduzeća.
Za poduzeće dvadeset i prvog stoljeća, društveni i okolišni trendovi predstavljaju izražene rizike, ali i prilike koje podjednako utječu na poslovanje, dobavljače i kupce. Društvena i okolišna pitanja danas su, više nego ikada ranije, presudna za uspješno poslovanje poduzeća.
Upravo stoga, stručnjaci smatraju kako DOP mora biti u središtu upravljanja ljudskim resursima. Uloga ljudskih resursa u svojoj srži i jest namijenjena utjecaju na produktivnost i zadovoljstvo zaposlenika koji uspješno ostvaruju ciljeve u skladu s poslovnim planom poduzeća.
Korisni alati
Postoje brojni alati koji mogu pomoći stručnjacima iz područja ljudskih resursa pri uspješnom ugrađivanju DOP strategija u poduzeće. Ukoliko su ti alati korišteni promišljeno, stručnjaci za ljudske resurse itekako mogu pomoći organizaciji u razvoju održivosti te osigurati inkorporiranje društvenih i okolišnih faktora u:
- misiju, viziju, svrhu, vrijednosti i strategiju poduzeća,
- kodeks ponašanja zaposlenika,
- planiranje zapošljavanja nove radne snage,
- usavršavanje i razvoj kompetencija,
- upravljanje zaposlenicima,
- organizacijsku kulturu,
- angažman i uključenost zaposlenika,
- komunikaciju među zaposlenicima,
- obilježavanje uspjeha.
Alate možete pronaći ovdje: