Opseg globalnog problema otpada hrane je šokantan. Svake godine 89 milijuna tona hrane se gubi samo u Europi, a povezani troškovi procjenjuju se na 143 milijarde eura. Istodobno, 79 milijuna europskih građana živi ispod granice siromaštva, a 16 milijuna ovisi o pomoći u hrani od dobrotvornih društava.
Ujedinjeno Kraljevstvo je jedna od zemalja s najvišom stopom otpada hrane u Europi. Svake godine se 15 milijuna tona hrane baci u toj zemlji, a kruh je na samom vrhu tog popisa s gotovo 900 000 tona otpada kruha. Što se tiče kalorija, to bi bilo dovoljno hrane za dizanje više od 26 milijuna ljudi iz gladi.
Prema Tesco-u, prvom maloprodajnom lancu u Srednjoj Europi koji je počeo objavljivati podatke o otpadu hrane, čak 44% svog kruha proizvedenog u Ujedinjenom Kraljevstvu je bačeno, a polovica toga se baci i prije nego što proizvod dosegne potrošače. Tvornice koje proizvode sendviče odbacuju koru i prvu krišku svakog kruha (što je oko 17%) jer potrošači ne kupuju sendviče napravljene s koricama – jedna tvornica sendviča može odbaciti čak do 13 000 kriški svježeg kruha svaki dan.
U maloprodaji i pekarama se često rješavaju kruha starijeg od dana jer mu proizvodnja nije skupa, a potrošači i preferiraju svježe pečeni kruh. Unatoč teškom radu banaka hrane i dobrotvornim organizacijama, još uvijek je daleko previše kruha proizvedeno i bačeno svaki dan.
Toast Ale, pivovara koja proizvodi piva iz neželjenog kruha, je na misiji promjene sadašnje situacije. Utemeljio ju je 2015. godine osnivač Feedback-a Tristram Stuart i dosad je Toast Ale otkrio izvrstan način za rješavanje problema otpada hrane. Njihovo pivo je rađeno od neprodanog kruha iz pekara te neiskorištenih kora od proizvođača sendviča, a ostali sastojci su samo hmelj, kvasac i voda. U prvih 15 mjeseci Toast Ale je uspio reciklirati 3.6 tona kruha.
Naravno, u Toast Ale-u prate hijerarhiju otpada hrane: kada pronalaze kruh od proizvođača sendviča i pekara, uvijek provjeravaju je li taj odbačeni kruh namijenjen davanju humanitarnim dobrotvornim organizacijama te nikada ne uzimaju kruh koji bi se izravno mogao koristiti za ishranu ljudi. Međutim, budući da je kruh izuzetno pokvarljiv artikl koji se proizvodi u nepotrebno velikim količinama, postoji i više nego dovoljno odbačenog kruha od onoga što dobrotvorne organizacije mogu primiti.
Toast Ale pronalazi svoj kruh kod lokalnih proizvođača sendviča kao što je Adelie Foods koji im donira i isporučuje kruh, pokušavajući eliminirati vlastiti otpad hrane u tom procesu.
Pivovara zatim donira 100% svog profita natrag Feedback-u, organizaciji koja istražuje temeljne uzroke prehrambenog otpada i vodi globalni pokret radeći s vladama, tvrtkama i civilnim društvom kako bi katalizirao promjenu društvenih stavova i predstavio inovativna rješenja za rješavanje problema otpada hrane.
Izvor: hi4csr.com