Javite nam se
[email protected]

Kako strana poduzeća prakticiraju društveno odgovorno poslovanje u vrijeme koronavirusa?

Koronavirus nas usmjerava i uči novom stilu života, ponašanja i funkcioniranja. To nas poziva i ohrabruje na zajedničko djelovanje kako bismo odgovorili na izazove koje je ovaj virus donio. U ovom članku ćemo navesti niz primjera društveno odgovornog poslovanja u poduzećima koji djeluju van Republike Hrvatske.


Ideja ovog članka je dijeliti pozitivne priče koji će inspirirati druge na akciju. Svaki doprinos u ovim vremenima je neizmjerno važan.

Kako strana poduzeća odgovaraju na ovaj izazov?

 

Inicijativa ima puno, a ovo su samo neke od njih:

Volkswagen grupa je donirala milion eura za pomoć izbjeglicama u Siriji, Turskoj i Grčkoj, koji su pogođeni koronavirusom. Volkswagen je donirao nekoliko stotina tisuća medicinskih maski za javno zdravstvo. Također, donacija u iznosu od oko 40 milijuna eura koristi se za dodatne medicinske potrepštine poput maski za lice i zaštitne odjeće za medicinske centre i bolnice iz Kine. Nadalje, grupa je započela s proizvodnjom komponenti štitnika za lice pomoću 3D printera za isporuku u Španjolsku. Volkswagen koristi svoju međunarodnu opskrbnu i logističku mrežu za pružanje potpore javnom zdravstvenom sustavu za nabavu medicinskih proizvoda i pomoćnih materijala.

 

Nestlé zajedno s opskrbnim lancem, distribucijom i maloprodajnim partnerima radi na osiguravanju dostupnosti hrane, proizvoda za kućne ljubimce i pića širom svijeta. Također, ova kompanija radi niz akcija kako bi doprinijela borbi protiv koronavirusa – osiguravajući sigurnost i zdravlje svojih zaposlenika, pružajući podršku lokalnim zajednicama, i udruživanjem snaga s Međunarodnom federacijom Crvenog križa i Crvenog polumjeseca.

 

Glencore podupire svoju radnu snagu i lokalne zajednice, te surađuje s vladama, zdravstvenim agencijama i ključnim akterima kako bi identificirao gdje je odgovor na ovu krizu potreban. Nedavno je pokrenut Glencore Fond za podršku od 25 milijuna dolara koji će dopuniti postojeće napore lokalnih timova u pružanju podrške koje su njihovim zajednicama trenutno najpotrebnije.

 

ArcelorMittal udružio je snage s vodećim istraživačima i medicinskim stručnjacima u Španjolskoj kako bi proizveli ventilatore, te pojačali napore u pronalaženju rješenja za liječenje koronavirusa. Ventilatori su proizvedeni pomoću 3D printera.

 

Carrefour kao prodajni lanac ima ulogu osigurati da svi imaju pristup hrani. U trenutnim okolnostima postoji dodatna odgovornost: zaštititi i zaposlenike i svoje kupce. Carrefour implementira niz akcija kako bi zaštitili svoje zaposlenike, kupce i pridonijeli lokalnim zajednicama.

 

Repsol je pokrenuo niz kreativnih inicijativa za pomoć zajednicama u kojima su prisutni, kao što su: donacija maski, proizvodnja gela za ruke na bazi alkohola, donacija plastike za proizvodnju zaštitnog materijala, besplatna kava i peciva na benzinskim crpkama, itd.

 

OMV pridonosi društvenoj odgovornosti kao jedna od najvećih kompanija u Austriji. OMV podržava letove austrijske vlade svojim gorivom Jet A1 u vrijednosti do 500.000 eura koji donose prijeko potrebnu medicinsku opremu javnim zdravstvenim ustanovama i organizacijama čije su usluge postale krucijalne u vrijeme koronavirusa.

 

Inditex je prenamijenio svoje tvornice odjeće u Španjolskoj i posvetio se izradih medicinskih potrepština.

 

Intesa Sanpaolo banka je osigurala 15 milijardi eura pomoći malim i srednjim poduzećima kroz dvije nove izvanredne mjere kojima se pomaže poduzećima u suočavanju sa novonastalom krizom. Cilj ovog financiranja je pružiti podršku talijanskim tvrtkama unutar svih industrija, osiguravajući im likvidnost potrebnu za prevladavanje ekonomske faze krize.

 

U nastavku donosimo još primjera kako se strana poduzeća prilagođavaju novonastaloj situaciji i doprinose svojim zajednicama.

Sljedeće primjere smo preuzeli od naših partnera Datamarana koji svakodnevno prate društveno odgovorne aktivnosti poslovnog sektora pomoću AI tehnologije, te preveli na hrvatski jezik.

 

Ferrovie dello Stato otvorio je svoje željezničke linije liječnicima i zdravstvenim radnicima kako bi mogli jeftino i lako doći do najugroženijih područja europske žarišne točke.

Philips povećava proizvodnju ventilatora i drugih kritičnih proizvoda koji se koriste za dijagnosticiranje i liječenje koronavirusa. Cilj im je udvostručiti proizvodnju u sljedeća dva mjeseca povećanjem proizvodnih kapaciteta i zapošljavanjem dodatnog osoblja.

 

Decathlon je liniju podvodnih maski pretvorio u vitalnu medicinsku opremu pomoću 3D printera, pomažući osigurati adekvatnu opskrbu ventilacijskim maskama.

 

L’Oreal je pokrenuo program solidarnosti za cijelu Europu, podupirući zdravstvene radnike, vlasti, zajednice i partnere sa sredstvima za dezinfekciju ruku, odloženo plaćanje i milion eura za najpotrebnije.

 

Google je osigurao 6,5 ​​milijuna dolara za borbu protiv dezinformacija vezanih uz epidemiju koronavirusa, kao i za besplatno pružanje Google Insightsistraživačima i ispitivačima činjenica.

 

Facebook je obećao 100 milijuna dolara medijima koji su pogođeni koronavirusom, uz nova pravila namijenjena borbi protiv širenja lažnih ili pogrešnih podataka o pandemiji koronavirusa.

 

Uber podržava britansko bolničko osoblje s 300.000 besplatnih putovanja i obroka.

 

Airbnb je najavio globalnu inicijativu za pomoć onima koji su na prvoj liniji obrane od koronavirusa, sa idejom da im omogući sigurno i prikladno mjesto za boravak. Cilj tvrtke je smjestiti besplatno 100 000 zdravstvenih djelatnika, i drugog zdravstvenog osoblja koje pruža pomoć u svijetu.

 

H&M fondacija donirala je 500.000 američkih dolara Fondu solidarnosti kao odgovor na koronavirus. Također, fondacija nudi prostor za promociju na društvenim mrežama Crvenom križu i drugim organizacijama radi upućivanja zdravstvenih upozorenja za javnost.

 

Starbucks je svojim zaposlenicima povisio plaću za vrijeme koronavirusa, te ponudio besplatnu kavu medicinskom osoblju širom svijeta.

 

Tesco svojim zaposlenima „na prvoj liniji“ daje 10% bonitetnog priznanja za njihov trud, te nudi posebno radno vrijeme za obavljanje kupovine zdravstvenim radnicima.


Apple je pokrenuo aplikaciju i web stranicu kako bi omogućio korisnicima da evaluiraju potencijalne simptome koronavirusa – čak i bez Apple računa.

 

Twitter zabranjuje korisnicima objavljivanje netočnih podataka o koronavirusu. Pored ovoga, donirao je milijun dolara za zaštitu novinara tijekom pandemije.

 

McDonald’s i njegova mreža franšiza pružaju podršku zajednicama diljem SAD-a doniranjem maski, hrane i donacija dobrotvornim organizacijama u lokalnim područjima.

 

GAP je povezao njihov globalni lanac opskrbe i dugogodišnje dobavljače s kalifornijskim mrežama bolnica kako bi isporučili milijune maski, zaštitne opreme i naočala.

 

Ford surađuje s 3M, GE i UAW na proizvodnji respiratora i ventilatora kako bi pomogli u borbi protiv pandemije koronavirusa.

 

LVMH donirao je francuskim zdravstvenim institucijama 40 milijuna medicinskih maski. Započeli su preuređivanje svojih tvornica za proizvodnju sredstva za čišćenje, koje će također donirati francuskoj vladi.

Kolačiće koristimo da bi vam osigurali najbolje iskustvo na našoj web stranici.