Koronavirus nam je pokazao da možemo brzo odgovoriti na krizu i da je učinkovita suradnja ostvariv cilj. Gledajući unaprijed, imamo priliku redefinirati budućnost našeg planeta postavljanjem ambicioznijih ciljeva održivosti i skraćivanjem vremenskog okvira u kojem ih ostvarujemo.
2020. je bila godina bez presedana – ispunjena katastrofalnim klimatskim događajima, političkim previranjima i najvažnije, pandemijom koronavirusa. Ova godina je također nagnala globalne čelnike na preispitivanje tradicionalnog djelovanja i uvjerenja – a održivost postaje sve veći prioritet na agendi.
Početni utjecaj koronavirusa na klimatsko djelovanje
Koronavirus je izazvao promjene u postavljanju globalnih prioriteta. Države su morale ubrzati svoje napore kako bi osigurale zdravlje i sigurnost svojih građana, što je uzelo danak gospodarstvima širom svijeta. S procjenama koje ukazuju na to da bi virus mogao smanjiti globalni gospodarski rast ove godine i do 6 posto, bilo bi razumno pretpostaviti da će korporacije – klimatske akcije i globalne strategije održivosti staviti u drugi plan.
Međutim, vidjeli smo suprotno: velike korporacije iz različitih industrija – uključujući Barclays, Biogen, General Mills, Google, Intel i Tetra Pak (samo od nekih) – najavile su razne aktivnosti prema održivosti usred koronavirusa. Mexico City služi kao glavni primjer ovog napora ka transformaciji održivosti. Nakon što je koronavirus zaustavio rad javnog prijevoza u gradu, upotreba bicikla je naglo skočila. Uvidjevši priliku da ublaži rizike javnog prijevoza i smanji emisiju ugljika, vlada je surađivala s ključnim dionicima u prometu planirajući 130 kilometara privremene biciklističke infrastrukture.
Napredak prema transformaciji održivosti
Kontinuirani razgovori tijekom cijele godine posve su jasno istaknuli jednu točku: programi održivosti postavljaju recept za uspjeh organizacije. Izvještaj ENGIE Impact, koji je anketirao više od 200 globalnih rukovoditelja, otkrio je da 75 posto rukovoditelja vjeruje da će uspješno izvršavanje strategije održivosti pružiti konkurentsku prednost. Međutim, samo 30 posto ove skupine vjeruje da uspješno primjenjuju svoje trenutne strategije. Pa, kako se ta ambicija može prevesti u djelotvorne rezultate u budućnosti?
- Održivost mora biti osnova svake organizacije – i mora se voditi, komunicirati i zagovarati s izvršne razine. Poduzeća s ranim uspjehom su ona koja su investirala u alate za mjerenje emisija i razumijevanje rizika, surađivala sa dionicima, donijela promjene unutar poduzeća i spremna riskirati za inovacije.
- Da bismo uistinu uspjeli u borbi protiv klimatskih promjena i smanjenju globalnih emisija, moramo se usredotočiti na ugljičnu neutralnost.
- Na kraju, poduzeća moraju preoblikovati svoje razmišljanje kada je u pitanju suradnja. Po svojoj je prirodi poslovni svijet razumljivo konkurentan; međutim, da bi postigle istinsku transformaciju održivosti, poduzeća moraju razbiti svoje barijere i surađivati kao grupa za rješavanje problema. Ta se potreba za suradnjom također odnosi na privatno-javna partnerstva.
Od početne predanosti do 365 dana truda i djelovanja
Koronavirus nam je pokazao da države i poduzeća mogu brzo odgovoriti na krizu i da je učinkovita suradnja ostvariv cilj. Gledajući prema naprijed, imamo sjajnu priliku redefinirati budućnost našeg planeta postavljanjem ambicioznijih ciljeva održivosti i skraćivanjem vremenskog okvira u kojem ispunjavamo te obveze.
Kako zatvaramo prvu godinu Klimatskog desetljeća, više je nego ikad vrijeme za djelovanje, koristeći lekcije naučene za vrijeme koronavirusa, integrirajući održivost u korporativnu kulturu, intenzivirajući obveze i surađujući kako bismo promjenu učinili stvarnom. Naša budućnost može biti održiva ako prijeđemo s razgovora na akciju.
Tekst je originalno preuzet sa www.sustainablebrands.com, prilagođen i preveden na hrvatski jezik.