Javite nam se
[email protected]

8 DOP trendova koji će dominirati u budućnosti

Izvještavanje, dijalog sa zajednicom, edukacija zaposlenika, kampanje za poboljšanje i povratne informacije o tržištu, zajedno djeluju kako bi podržali višu razinu aktivnosti DOP-a nego ikada prije.

 

U nastavku su navedene kategorije koje će obilježiti DOP u budućnosti.

1. Interes investitora za ESG i dalje će rasti.

Interes investitora za okolišne, društvene i upravljačke (ESG) čimbenike postao je mainstream, a stručnjaci s kojima smo razgovarali vjeruju da će se taj trend nastaviti i u 2019. godini (i šire), s društveno odgovornim ulaganjima koja postupno postaju nova norma.

 

Tim Mohin, izvršni direktor GRI-ja, objasnio je:

“U proteklom desetljeću došlo je do velikog porasta interesa koji dolazi iz financijskog sektora. S više od 90% najvećih poduzeća koje podnose izvještaje o održivosti (85% od S&P 500), podaci su obilni. Interes za korištenje informacija za investicijske odluke predstavlja novi trend. Nedavna studija na Sveučilištu u Oxfordu pokazala je da više od 80% glavnih ulagača sada pregledava i “ESG” – okolišne, društvene i upravljačke – informacije prilikom donošenja investicijskih odluka. Brojke su uvjerljive – globalno 22,89 bilijuna (trillion) dolara predstavlja vrijednost imovine kojima se profesionalno upravlja pod odgovornim investicijskim strategijama, što je povećanje od 25% od 2014. Ovaj broj je toliko velik da treba kontekst – premašuje BDP cijele američke ekonomije.”

2. Umjetna inteligencija (engl. Artificial Intelligence - AI)

Postoji trend u kojem nema više izvještaja od 80 stranica. AI niti će poluga za razvoj održivog razvoja i korporacijskog izvještavanja na način da će stvoriti njihovu sinergiju – trend koji smo vidjeli posljednjih nekoliko godina.

 

AI će pretvarati podatke o poslovanju u infografike i medijske kampanje ili vizuale koje će investitori koristiti prilikom donošenja odluka o ulaganju. Sve te podatke nije moguće obraditi bez AI-a koji će odigrati ključnu ulogu u procesnim tokovima i kvaltifikaciji napretka. Međutim, važno je zaključiti kako će se i dalje važne strateške poslovne odluke donositi jednostavnim razumijevanjem visokog menadžmenta.

3. Razvoj DOP profesije - Povratak u školu

Odjeli u poduzećima zahtijevat će stručnjake za održivost kako bi ojačali organizacijsku kulturu oko održivosti. Odjeli za financije, nabava, komunikacije, istraživanje i razvoj, odnosi s investitorima itd. htjeti će stručnjaka za održivost kako bi im odgovorio na ključna strateška pitanja, vodio DOP politiki u cijeloj poslovnoj strukturi. 

Mnogi lideri i stručnjaci za društveno odgovorno poslovanje naći će se u seminarima kako bi pratili promjene i najbolje prakse DOP.

 

4. Institucionalni i tržišni pritisci, te revizije dobavljačkog lanca

Uz DOp alate kao što su GRI, LEED, SASB i CDP traži se ne samo djelatnost poduzeća, već i aktivnosti dobavljača i podizvođača. Od pakiranja do transporta, dobavljački lanac sastoji se od bezbroj veza, a globalizacija je dovela do toga da su te veze još udaljenije. Potrošači kopaju dublje kako bi bili sigurni da proizvodi koje kupuju ne uzrokuju nikakvu nepotrebnu štetu i sve više bojkotiraju proizvode koje ne pridaju dužnu pažnju u ovom području. Apple, Zara, Volkswagen (Eko Sever u Hrvatskoj) niti jedna tvrtka nije imuna na skandal medija i reputacijsku štetu. Poduzeća će povećati ulaganja u reviziju svojih dobavljačkih lanaca, educirajući svoje zaposlenike o potrebi suradnje s dobavljačima koji mogu pouzdano i sa dokazima dokazati da provode prakse DOP-a. Ikea je samo jedan primjer tvrtke koja je u potpunosti posvećena tom ishodu, izjavivši da namjerava do 2020. godine koristiti samo reciklirano ili FSC certificirano drvo.

5. Etičke linije proizvoda i ambalaža

Sve je više brandova koji ulažu u stvaranje etički proizvedenih, održivih proizvodnih linija, kao što je Topshopova kolekcija “Reclaim to Wear”, L’orealova veganska linija za njegu kose i Coca-Colina Honest Tea linija. Možemo pretpostaviti da razlog osiguranje da mogu zadržati lojalnost osviještenih milenijalaca.

Primjeri:

  • Unilever je izvijestio da su njihovi održivi brendovi (od kojih je jedan Pukka organic čajevi) rastao 40% brže od ostatka poslovanja u 2016. godini.
  • Procter & Gamble se obvezao na uvođenje 25% reciklirane plastike njihovih 500 milijuna prodanih proizvoda (boca) za njegu kose godišnje.
  • Coca-Cola je također odgovorila na plastični pritisak i povećala svoj cilj recikliranja za 2020. na 50%.

U svijetu ponude i potražnje ne može biti loše što postoji potražnja za etičnim proizvodima, a poduzeća teže tome zadovoljiti. Čini se kako će održivi i etički pristup samo nastaviti rasti kako zahtjevni i moralno orijentirani mijelijalci i njihovi mlađi kolege nastavljaju vršiti pritisak na sustav koji ga održava.

6. Ciljevi održivog razvoja će napredovati:

Skupština UN-a objavila je 2015. godine ciljeve održivog razvoja i još uvijek su ranoj fazi svog razvoja i ispunjenja. Ovi ciljevi su jedinstveni jer povezuju pojedince s poduzećem i vrlo su pristupačni sa svojim razumljivim ikonama i opisima. 2019. bit će godina osnaživanja ciljeva održivog razvoja jer će postati univerzalni standard za aktivnosti DOP-a i zajednički nazivnik mnogih kvantifikacija i evaluacija. Iako će mnoga poduzeća nastaviti pružati pomoć žrtvama prirodnih katastrofa putem novčanih potpora i donacija proizvoda, možemo očekivati ​​da će se više poduzeća udaljiti od reaktivnog pristupa ka proaktivnom pristupu pomoći zajednicama da budu otpornije u budućnosti. Iako se većina prirodnih katastrofa ne može spriječiti, utjecaj na ljude može se ublažiti ili čak u velikoj mjeri eliminirati boljim planiranjem.

7. Transport

Transportna industrija se kreće prema većoj učinkovitosti koristeći uspostavljene i dobro uhodane metode boljeg planiranja, isporuke na zahtjev i računalnog usmjeravanja. Što je novo u rastućoj svijesti jest da će klimatske promjene promijeniti dinamiku transporta. Industrija eksperimentira s metodama manjeg utroška goriva i čak bez goriva kako bi smanjila emisiju ugljičnog dioksida.

8. Millenijalci (ili Gen Y), iGen (ili Gen Z-ers) su ovdje

Dok je veliki dio medijske pozornosti u posljednjih nekoliko godina posvećen milenijalcima, generacije Z (one rođene nakon sredine devedesetih) ulazi na tržište radne snage i potrošača (40% svih potrošača na globalnoj razini do 2020.). Očekujte generaciju Z (koji su pravi rani korisnici digitalne tehnologije) da zahtijeva bolju i lakšu tehnologiju, veću fleksibilnost na radnom mjestu, veću slobodu izbora i veće stupnjeve prihvaćanja i transparentnosti na radnom mjestu i tržištu ,


Posebno su zainteresirani vidjeti kako poduzeća rješavaju pitanja globalnog siromaštva i gladi, okoliša i klimatskih promjena te ljudskih prava. Nedavna studija iz agencije za odnose s javnošću Weber Shandwick utvrdila je da: 44% milenijalaca osjeća više lojalnosti prema svom CEO-u ako se zauzme za sporno pitanje naspram 19% onih koji kažu da to neće učiniti. 47% milenijalaca misli da direktori trebaju govoriti i zauzimati aktivne stavove o socijalnim pitanjima. 51% ispitanih milenijalaca izjavilo je da će vjerojatnije kupiti proizvode od poduzeća koje imaju direktore aktiviste. Pokušajte zamisliti kako će izgledati rezultati istraživanja za Z-ers za par godina.

Provjerite kako je Nike obilježio 30 godina kampanje “Just Do It”

i Gillette-ovu kampanju “Najbolje što muškarac može dobiti”

Kako su ciljevi održivog razvoja sve popularniji, stvarajte partnerstva i radite na suradnji kako bi oblikovali i doprinjeli pozitivnom utjecaju. SDG će tijekom vremena klasificirati poduzeća, njihov utjecaj i put djelovanja naprijed – na one koji napreduju i rastu i na one koji zaostaju.

Oni koji zaostaju, znači da nisu razumjeli i implementirali ove nove trendove te ih na poslovnoj sceni 2030. godine ne bude bilo.

Kolačiće koristimo da bi vam osigurali najbolje iskustvo na našoj web stranici.