Hi4CSR blog: Milenijska generacija potiče potražnju za društvenom odgovornošću poduzeća

U zadnje vrijeme često čitamo o rastućem trendu da milenijska generacija podržava kompanije sa pozitivnim učinkom na društvo i uhodanom praksom društvene odgovornosti, što su potvrdila i brojna istraživanja.

Pod milenijskom generacijom misli se na mlade rođene između 1980. i 2000. godine. U Sjedinjenim Američkim Državama do 2025. milenijska generacija će činiti 75% radne snage a već danas ova demografska skupina ima značajnu kupovnu moć.

Demografska skupina koju je opasno ignorirati

Istraživanje koje je proveo Stanford Graduate School of Business otkrilo je da je 90% mladih s MBA diplomom iz poslovnih škola diljem Europe i Sjeverne Amerike preferira raditi za organizacije posvećene društvenoj odgovornosti. Milenijalci podržavaju kompanije koje čine dobro, što znači da je socijalno poduzetništvo pametan poslovni model. 70% milenijalaca spremno je platiti više za proizvod koji pozitivno utječe na pitanja do kojih im je stalo. Gotovo 50% milenijalaca je spremnije na kupnju ako ona podržava dobar cilj.

Zaposlenici koji se vode vrijednostima

Milenijalci također žele raditi za poslodavce koji se zalažu za vrijednosti i poslovnu etiku. Ignoriranje takvih stavova milenijalaca od strane kompanija značilo bi svojevoljno odricanje od dvije trećine mladih talenata, navodi se u istraživanju.

U Ujedinjenom Kraljevstvu, gotovo polovina radne snage (42%) danas želi raditi za organizaciju koja ima pozitivan utjecaj na svijet, pokazalo je istraživanje koje je provela organizacija Global Tolerance. Istraživanje na preko 2000 ljudi u Ujedinjenom Kraljevstvu pokazalo je da 44% ispitanih smatra da je smisleni rad koji pomaže drugima važniji od velike plaće a 36% bi se više trudilo na poslu kad bi njihova kompanija imala pozitivniji utjecaj na društvo. Od onih rođenih između 1981 i 1996, 62% želi raditi za kompaniju koja ima pozitivan utjecaj, polovina preferira svrhovit posao nad visokom plaćom, a 53% bi se više potrudilo na poslu kada bi njihov rad pozitivno utjecao na druge.

Milenijalci tjeraju korporacije da se vode idejama vrijednijim od pukog stvaranja profita tako da biraju poslove temeljene na vrijednostima i svrsi, umjesto isključivo na plaći i titulama. Ako kompanije žele iskoristiti prednosti vrhunskih talenata i njihovu rastuću kupovnu moć, onda moraju povećati stupanj ekološke i društvene odgovornosti. Nedavna studija konzultantske tvrtke Deloitte otkrila je da oko 56% od 7.700 milenijalaca iz 29 zemalja isključuje mogućnost rada u određenoj organizaciji ako ona nije u skladu s njihovim vrijednostima.

Za žene, kao i za milenijalce, mnogo je manje vjerojatno da će se pridružiti poduzeću s lošom reputacijom. Istraživanja pokazuju da bi organizacije loša reputacija mogla puno koštati povećanjem troškova zapošljavanja jer je organizacijama koje se doživljavaju kao neetične uvelike otežano zapošljavanje žena i milenijalaca.

 

Reference:

Rising Trend: Social Responsibility is High on Millennials’ List

Millennials want to work for employers committed to values and ethics

Annual Corporate Responsibility Magazine survey reveals: Females far less likely to join a company with a bad reputation

The top 5 CSR stories in 2016

 

Autor: Petra Hartman (Ekvilib Inštitut)

Izvor: www.hi4csr.com