Kako izvješćivati o upravljanju? (G of ESG?)

Kao što pokazuje analiza 1000 velikih poduzeća u EU i njihovih nefinancijskih izvješća provedena od strane Saveza za korporativnu transparentnost (engl. Alliance for Corporate Transparency), poduzeća trenutno ne pristupaju izvješćivanju i održivosti iz strateške perspektive - samo 14% njih pruža uvid o integraciji održivosti u ključnu poslovnu strategiju, diskusije odbora i poticajima za uspješnost. Reforma EU Direktive o nefinancijskom izvještavanju i budućih EU standarda ima za cilj pomoći poduzećima pojasniti koje podatke treba izvještavati o upravljanju i integraciji održivosti u strategiju poduzeća. 

Drugi članak u nizu mjesečnih briefinga koje priprema Frank Bold bavi se izvješćivanjem o upravljanju pružajući detaljne reakcije na najnovije preporuke za objavljivanje strateških problema nakon najnovijeg izvještaja EFRAG-ove projektne radne skupine za standardizirano nefinancijsko izvještavanje, uključujući:

  • Važnost upravljanja u održivosti: razlog za prijedlog Europske komisije (Direktiva o nefinancijskom izvještavanju i inicijativa za održivo korporativno upravljanje)

  • Potreba za strateškim pristupom temama poput klimatske promjene i ljudska prava

  • Kako poduzeće može bolje izvještavati o upravljanju „G“ unutar ESG

  • Tri osnovna podatka za objavljivanje informacija o upravljanju

Cijeli članak možete pročitati ovdje.  

Europska komisija će u 2021. godini predstaviti dva povezana zakonodavna prijedloga s ciljem poticanja integracije održivosti u korporativne strategije. Prvi, reforma EU direktive o nefinancijskom izvještavanju (NFRD), ima za cilj osigurati transparentnost u pogledu održivosti poduzeća kako bi poboljšala korporativnu odgovornost i omogućila održivo financiranje (pogledajte prethodni članak ovdje). Drugi, inicijativa održivog korporativnog upravljanja, pojasnit će korporacijske obveze za identificiranje, sprečavanje i ublažavanje ozbiljnih utjecaja na ljudska prava i okoliš, te nadzor Odbora nad održivim rizicima, strategijom i ciljevima održivosti.

Takva kombinacija transparentnosti i poticaja za upravljanje, zajedno s poticajem odgovornih investitora, ojačat će tržišni pritisak na poduzeća da povise razmatranje održivosti među menadžerskim prioritetima i prioritetima Uprave, istovremeno pružajući poduzećima znatnu fleksibilnost u načinu na koji to rade.

Povjerenik Europske komisije za pravosuđe Didier Reynders objasnio je drugi prijedlog koji će započeti ove godine, za vrijeme eventa kojeg su organizirali Frank Bold i CDSB. Objasnio je sljedeće: “Degradacija okoliša i klimatske promjene stvaraju rizike za poduzeća i njihove opskrbne lance. Tranzicija stvara velike mogućnosti, te poduzeća koje su „ispred igre“ imati će najviše koristi. Želimo osigurati da korporativno odlučivanje promijeni način razmišljanja o održivosti na svim razinama“.

Pristup pravim podacima ključan je za poduzeća i njihove odbore da razmotre materijalne rizike održivosti i mogućnosti u svom strateškom donošenju odluka, uključujući one povezane s transformacijom europskog gospodarstva u model s niskim udjelom ugljika.

Prateća studija o izvještavanju o klimatskim promjenama za 300 poduzeća iz srednje, istočne i južne Europe za visoko rizične industrije pokazala je još veći jaz, s rezultatima između 7,2% i 10,6%.

Situacija u Hrvatskoj nešto je lošija od prosjeka. Istražena su tri različita kriterija. Informacije o angažmanu predstavnika radne snage u postavljanju strategije održivosti:

1. Cjeloukupno istraživanje / Hrvatska 7.2 % (EU) / 6.7 % (RH)     

2. Opis kako su menadžerski benefiti uvjetovani ostvarenjem zadanih ESG pokazatelja – 8.9 % (EU) / 0 % (RH)

3. Utvrđivanje pitanja održivosti kojima se Odbor bavio u prethodnoj godini i koje su odluke usvojene – 10.6 % (EU) / 6.7 % (RH)

Za više informacija, dostupan je detaljan pregled i analiza preporuka uključenih u završno izvješće projektne radne skupine EFRAG-a.

Frank Bold kao koordinator Saveza za korporativnu transparentnost pripremat će mjesečne briefinge s fokusom na izvješćivanje o održivosti i nadolazeće izmjene NFR Direktive koje će objavljivati ​​tijekom 2021. godine. Briefing citira različite poslovne dionike, investitore i stručnjake za održivost. Stavovi uključeni u ovaj članak ne predstavljaju nužno mišljenje ostalih članica Saveza. Institut za društveno odgovorno poslovanje (IDOP) će pružati sažetke glavnih točaka briefinga sastavljenih od strane Franck Bolda kako bi izmjena Direktive bila primjenjiva i smislena, u cilju edukacije hrvatske javnosti o ključnim informacijama na ovom području.