Pet mjera za ostvarivanje uspješne održivosti

Mjere za ostvarivanje uspješne održivosti pojam je čije se značanje, upravo kao i kada je riječ o samome pojmu ''održivost'', mijenja ovisno o kontekstu i dionicima razgovora. Ako posegnemo za osnovnim značanjem koje je u najširoj upotrebi, možemo reći kako su mjere za ostvarivanje uspješne održivosti podaci koji se unose u nefinancijske izvještaje te u druge izvještaje ili objave poduzeća.

Smatra se kako postoji pet osnovnih, međusobno povezanih mjera za ostvarivanje uspješne održivosti. U nastavku pročitajte njihova pojašnjenja:

  1. Podaci koji opisuju vanjske uvjete u kojima poduzeće posluje te kako vanjski utjecaji koreliraju s odnosom poduzeća na okoliš, društvo i gospodarstvo. Odnosno, riječ je o cjelokupnom kontekstu poslovanja određenog poduzeća u specificiranom podneblju.
  2. Podaci koji omogućuju točniju procjenu financijskih troškova i benefita kada je riječ o svim aspektima poslovanja poduzeća.
  3. Podaci koji omogućuju bolje interno upravljanje zaposlenicima, imovinom i procesima.
  4. Podaci o praćenju održivog poslovanja poduzeća koji se koriste kao srž nefinancijskog izvještaja te ostalih objava.
  5. Podaci koji pomažu poduzeću u komuniciranju s dionicima izvan formalnih kanala komunikacije, primjerice u slučajevima kada poduzeće nastoji inspirirati ili potaknuti dionike na određena ponašanja.

Navedenih pet mjera za ostvarivanje uspješne održivosti međusobno su povezani ovisno o načinu poslovanja određenog poduzeća. Činjenica jest da poneka poduzeća neke od navedenih od mjera koriste u većoj, a neke u manjoj mjeri, ali i u različite svrhe. Također, nerijetko susrećemo primjere poduzeća koja ne ''pričaju cijelu priču'' jer ono što bi željeli objaviti nije uklopljeno u ranije spomenute mjere. U ovim slučajevima posljedica su vrlo često manje idealni izvještaji od onih koje se očekuje, kao i propuštanje prilika za boljim upravljanjem zaposlenicima, imovinom i procesima. Također, postoji i bojazan od lošijega komuniciranja s eksternim dionicima.

Mjere za ostvarivanje uspješne održivosti kompleksno su područje koje se razvija na gotovo dnevnoj razini. O njima možete više doznati ovdje, te na web stranici konferencije New Metrics '16.

Također, konzultantska kuća Accountability objavila je jedan od rijetkih i vrijednih izvještaja The Materiality Report vezan za područje određivanja materijalnosti u poduzeću.