Kako strana poduzeća prakticiraju društveno odgovorno poslovanje u vrijeme koronavirusa?

Martin -sanchez -j 2c 7yf 223Mk -unsplash

Photo by Martin Sanchez on Unsplash

Koronavirus nas usmjerava i uči novom stilu života, ponašanja i funkcioniranja. To nas poziva i ohrabruje na zajedničko djelovanje kako bismo odgovorili na izazove koje je ovaj virus donio. U ovom članku ćemo navesti niz primjera društveno odgovornog poslovanja u poduzećima koji djeluju van Republike Hrvatske. 

Ideja ovog članka je dijeliti pozitivne priče koji će inspirirati druge na akciju. Svaki doprinos u ovim vremenima je neizmjerno važan.

Kako strana poduzeća odgovaraju na ovaj izazov? 

Inicijativa ima puno, a ovo su samo neke od njih:

  • Volkswagen grupa je donirala milion eura za pomoć izbjeglicama u Siriji, Turskoj i Grčkoj, koji su pogođeni koronavirusom. Volkswagen je donirao nekoliko stotina tisuća medicinskih maski za javno zdravstvo. Također, donacija u iznosu od oko 40 milijuna eura koristi se za dodatne medicinske potrepštine poput maski za lice i zaštitne odjeće za medicinske centre i bolnice iz Kine. Nadalje, grupa je započela s proizvodnjom komponenti štitnika za lice pomoću 3D printera za isporuku u Španjolsku. Volkswagen koristi svoju međunarodnu opskrbnu i logističku mrežu za pružanje potpore javnom zdravstvenom sustavu za nabavu medicinskih proizvoda i pomoćnih materijala.

 

  • Nestlé zajedno s opskrbnim lancem, distribucijom i maloprodajnim partnerima radi na osiguravanju dostupnosti hrane, proizvoda za kućne ljubimce i pića širom svijeta. Također, ova kompanija radi niz akcija kako bi doprinijela borbi protiv koronavirusa –  osiguravajući sigurnost i zdravlje svojih zaposlenika, pružajući podršku lokalnim zajednicama, i udruživanjem snaga s Međunarodnom federacijom Crvenog križa i Crvenog polumjeseca.

 

  • Glencore podupire svoju radnu snagu i lokalne zajednice, te surađuje s vladama, zdravstvenim agencijama i ključnim akterima kako bi identificirao gdje je odgovor na ovu krizu potreban. Nedavno je pokrenut Glencore Fond za podršku od 25 milijuna dolara koji će dopuniti postojeće napore lokalnih timova u pružanju podrške koje su njihovim zajednicama trenutno najpotrebnije.

 

  • ArcelorMittal udružio je snage s vodećim istraživačima i medicinskim stručnjacima u Španjolskoj kako bi proizveli ventilatore, te pojačali napore u pronalaženju rješenja za liječenje koronavirusa. Ventilatori su proizvedeni pomoću 3D printera.

 

  • Carrefour kao prodajni lanac ima ulogu osigurati da svi imaju pristup hrani. U trenutnim okolnostima postoji dodatna odgovornost: zaštititi i zaposlenike i svoje kupce. Carrefour implementira niz akcija kako bi zaštitili svoje zaposlenike, kupce i pridonijeli lokalnim zajednicama. 

 

  • Repsol je pokrenuo niz kreativnih inicijativa za pomoć zajednicama u kojima su prisutni, kao što su: donacija maski, proizvodnja gela za ruke na bazi alkohola, donacija plastike za proizvodnju zaštitnog materijala, besplatna kava i peciva na benzinskim crpkama, itd. 

 

  • OMV pridonosi društvenoj odgovornosti kao jedna od najvećih kompanija u Austriji. OMV podržava letove austrijske vlade svojim gorivom Jet A1 u vrijednosti do 500.000 eura koji donose prijeko potrebnu medicinsku opremu javnim zdravstvenim ustanovama i organizacijama čije su usluge postale krucijalne u vrijeme koronavirusa. 

 

  • Inditex je prenamijenio svoje tvornice odjeće u Španjolskoj i posvetio se izradih medicinskih potrepština. 

 

  • Intesa Sanpaolo banka je osigurala 15 milijardi eura pomoći malim i srednjim poduzećima kroz dvije nove izvanredne mjere kojima se pomaže poduzećima u suočavanju sa novonastalom krizom. Cilj ovog financiranja je pružiti podršku talijanskim tvrtkama unutar svih industrija, osiguravajući im likvidnost potrebnu za prevladavanje ekonomske faze krize.

U nastavku donosimo još primjera kako se strana poduzeća prilagođavaju novonastaloj situaciji i doprinose svojim zajednicama. Sljedeće primjere smo preuzeli od naših partnera Datamarana koji svakodnevno prate društveno odgovorne aktivnosti poslovnog sektora pomoću AI tehnologije, te preveli na hrvatski jezik. 

 

  • Ferrovie dello Stato otvorio je svoje željezničke linije liječnicima i zdravstvenim radnicima kako bi mogli jeftino i lako doći do najugroženijih područja europske žarišne točke.

 

  • Philips povećava proizvodnju ventilatora i drugih kritičnih proizvoda koji se koriste za dijagnosticiranje i liječenje koronavirusa. Cilj im je udvostručiti proizvodnju u sljedeća dva mjeseca povećanjem proizvodnih kapaciteta i zapošljavanjem dodatnog osoblja.

 

  • Decathlon je liniju podvodnih maski pretvorio u vitalnu medicinsku opremu pomoću 3D printera, pomažući osigurati adekvatnu opskrbu ventilacijskim maskama.

 

  • L'Oreal je pokrenuo program solidarnosti za cijelu Europu, podupirući zdravstvene radnike, vlasti, zajednice i partnere sa sredstvima za dezinfekciju ruku, odloženo plaćanje i milion eura za najpotrebnije.

 

  • Google je osigurao 6,5 ​​milijuna dolara za borbu protiv dezinformacija vezanih uz epidemiju koronavirusa, kao i za besplatno pružanje Google Insightsistraživačima i ispitivačima činjenica.

 

  • Facebook je obećao 100 milijuna dolara medijima koji su pogođeni koronavirusom, uz nova pravila namijenjena borbi protiv širenja lažnih ili pogrešnih podataka o pandemiji koronavirusa. 

 

 

  • Airbnb je najavio globalnu inicijativu za pomoć onima koji su na prvoj liniji obrane od koronavirusa, sa idejom da im omogući sigurno i prikladno mjesto za boravak. Cilj tvrtke je smjestiti besplatno 100 000 zdravstvenih djelatnika, i drugog zdravstvenog osoblja koje pruža pomoć u svijetu.

 

  • H&M fondacija donirala je 500.000 američkih dolara Fondu solidarnosti kao odgovor na koronavirus. Također, fondacija nudi prostor za promociju na društvenim mrežama Crvenom križu i drugim organizacijama radi upućivanja zdravstvenih upozorenja za javnost. 

 

  • Starbucks je svojim zaposlenicima povisio plaću za vrijeme koronavirusa, te ponudio besplatnu kavu medicinskom osoblju širom svijeta.

 

  • Tesco svojim zaposlenima „na prvoj liniji“ daje 10% bonitetnog priznanja za njihov trud, te nudi posebno radno vrijeme za obavljanje kupovine zdravstvenim radnicima. 

 

  • Apple je pokrenuo aplikaciju i web stranicu kako bi omogućio korisnicima da evaluiraju potencijalne simptome koronavirusa – čak i bez Apple računa. 

 

  • Twitter zabranjuje korisnicima objavljivanje netočnih podataka o koronavirusu. Pored ovoga, donirao je milijun dolara za zaštitu novinara tijekom pandemije.

 

  • McDonald's i njegova mreža franšiza pružaju podršku zajednicama diljem SAD-a doniranjem maski, hrane i donacija dobrotvornim organizacijama u lokalnim područjima.

 

  • GAP je povezao njihov globalni lanac opskrbe i dugogodišnje dobavljače s kalifornijskim mrežama bolnica kako bi isporučili milijune maski, zaštitne opreme i naočala.

 

  • Ford surađuje s 3M, GE i UAW na proizvodnji respiratora i ventilatora kako bi pomogli u borbi protiv pandemije koronavirusa.

 

  • LVMH donirao je francuskim zdravstvenim institucijama 40 milijuna medicinskih maski. Započeli su preuređivanje svojih tvornica za proizvodnju sredstva za čišćenje, koje će također donirati francuskoj vladi.