Društveno odgovorno poslovanje farmaceutskih kompanija u vrijeme koronavirusa

 H -shaw -Uh OIDLhh Ic I-unsplash

Photo by H Shaw on Unsplash

U vrijeme pandemije koronavirusa, zaštita zdravlja i prevencija je najvažnija. U ovom kontekstu, farmaceutska poduzeća igraju ključnu ulogu. 

U nastavku donosimo nekoliko pozitivnih primjera djelovanja farmaceutskih poduzeća:

  • Pfizer je posvećen zaštiti svojih zaposlenih, te nastoji pridonijeti borbi protiv virusa kroz doprinos proizvodnom i opskrbnom lancu, znanosti, kliničkim ispitivanjima, pomoći pacijentima, te kroz razne druge akcije. 

 

  • Johnson & Johnson je poduzeo niz konkretnih akcija– donirali su milijun kirurških maski, milijun renminbi(kineska valuta) kineskoj zakladi Crvenog križa, 48 000 boca izopropil alkohola marke BAND-AID®,  1 elektrokirurški generator i druge medicinske uređaje koji su donirali bolnicama, preko 1300 paketa kontaktnih leća Acuvue® donirano je medicinskim radnicima, i na kraju, tim znanstvenika kompanije radi na potencijalnom cjepivu.

 

  • Hoffmann-La Roche surađuje s kineskim zdravstvenim vlastima i vladom kako bi se osiguralo da ljudi mogu dobiti pristup screeningui zdravstvenoj skrbi. Također, kompanija je radila na pružanju podrške vladinim i lokalnim zdravstvenim službenicima i bolnicama u provinciji Hubei u borbi s koronavirusom. Nedavno je Roche donirao dijagnostičke testove, medicinski materijal i financijsku potporu pogođenom području. Pokrenuli su suradnju s Nevan Krogan i njegovim timom na Sveučilištu Kalifornija u San Franciscu te istražuju druge mogućnosti suradnje i partnerstva.

 

  • Sanofi i GlaxoSmithKline– dvije najveće svjetske tvrtke za cijepljenje udružile su snage u suradnji „bez presedana“  kako bi razvili cjepivo protiv koronavirusa. Ove dvije kompanije koje u kombinaciji imaju najveću sposobnost proizvodnje cjepiva na svijetu, zajedno rade na razvoju visokotehnološkog cjepiva. 

 

  • Bayer doprinosi globalnoj borbi protiv koronavirusa putem svojih proizvoda i stručnosti u području zdravlja i prehrane. Njihova web stranica nudi ažurni pregled njihovih svakodnevnih aktivnosti u borbi protiv koronavirusa.

 

  • Gilead Sciences usko surađuje s globalnim zdravstvenim institucijama kako bi reagirali na koronavirus kroz korištenje istraživačkog spoja remdesivir. Zajedno s različitim partnerima i istraživačima, Gilead posjeduje antivirusnu ekspertizu, te je fokusiran pomoći pacijentima i zajednicama koji se bore protiv koronavirusa. 

 

U nastavku donosimo još primjera koje smo preuzeli od naših kolega iz Datamaranakoji svakodnevno prate društveno odgovorne aktivnosti poslovnog sektora (uključujući farmaceutske kompanije) pomoću AI tehnologije  i preveli na hrvatski jezik.

 

  • Vertex Pharmaceuticals izdvojio je 5 milijuna dolara za podršku globalnim naporima u uklanjanju koronavirusa. Ova donacija uključuje medicinsku opremu i osobnu zaštitnu opremu - uključujući mogućnost testiranja za najugroženije.

 

 

  • Novartis je kreirao globalni fond vrijedan 20 milijuna dolara za podršku zajednicama koje su pogođene koronavirusom, zajedno s ubrzanim postupkom koji će omogućiti brzu raspodjelu nepovratnih sredstava (grantova) do milijun dolara. Nadalje, Novartis se obvezao održavati cjenovnu stabilnost kritičnih lijekova kao i usmjeriti snažan fokus na zdravlje zaposlenika.

 

  • Henry Schein razvio je test kojim se može utvrditi pozitivnost na koronavirus u roku od 15 minuta ubodom igle, te se fokusira na dobivanje tog testa u ruke zdravstvenih radnika.

 

 

  • Medtronic je povećao proizvodnju ventilatora za 40% i namjerava udvostručiti svoj kapacitet proizvodnje i isporuke ventilatora, dok je tvrtka uložila 10 milijuna dolara u dobrotvorne akcije.

 

  • Thermo Fisher je dobio hitno odobrenje od Uprave za hranu i lijekove za stavljanje dijagnostičkog testa za koronavirus na tržište. Cilj kompanije je bio proizvesti 5 milijuna testova tjedno u travnju.

 

  • Estée Lauder ponovno otvara tvornicu na Long Islandu kako bi pomogla u proizvodnji sredstva za dezinfekciju ruku. Također, ova kompanije je donirala 2 milijuna američkih dolara Liječnicima bez granica.

 

  • Under Armour proizvodi 500 000 maski za lice i tisuće primjeraka zaštitne opreme za doprinos zajedničkoj borbi protiv koronavirusa.

 

  • Dyson je dizajnirao novu vrstu ventilatora kao odgovor na povećanu potražnju. Stroj s baterijama idealan je za terenske bolnice i prijevoz pacijenata. Velika Britanija je već naručila 10.000 ventilatora ove vrste.